Fabrika Kreaktiboa
HABIAN! Fabrika Kreaktiboa
HABIAN! Fabrika kreaktiboa sortze-lanbideetan oinarritutako lankidetza-tailerren ekintzailetza-inkubagailua da.
Proiektuak ehungintzarekin eta bitxigintza-urregintzako bitxigintzarekin lotuta egon daitezke, baita sormen-sektoreko beste espezialitate batzuekin ere, hala nola diseinuarekin, arkitekturarekin, dekorazioarekin, marketinarekin eta ilustrazioarekin...
Kasu bakoitzerako, lanerako espazio eta material zehatzak eskaintzen dizkizugu. Instalazioak, ekipamendua, eta zure proiektua garatzeko eta abian jartzeko beharrezkoa den ezagutza tekniko eta estrategikoaz gain, kudeaketari, merkaturatzeari eta finantzaketari buruzko aholkularitza ere.
Proiektuak abiaraztea eta sortzea erraztu nahi dugu, eta elkarlana bultzatu.
Horretarako, pertsona eta erakunde talde bat daukagu zuri laguntzeko. Gure inkubagailuan hasieratik lan egiten dugu proiektuekin, garapen-prozesuan inplikatuz eta hori bultzatzen lagunduz.
Jarri martxan zure proiektua Habian! Fabrika Kreatiboan. Konta diezaguzu dena!
EZAGUTU EZAZU ESPAZIOA
HABIAN! Fabrika kreaktiboak sorkuntzarako atea irekitzen dizu eta zure lanbidea garatzen hasteko behar dituzun baliabideak ahalbideratzen dizkizu.
Ekintzailetza-bidearen hasierako etapako oztopoak murriztu nahi ditugu. Alokairua, ekipamendua, sustapena, aholkularitza...
Lekutxo bat gordeko dizugu?:
- EHUNGINTZA: 4 lanpostu, beheko solairuan.
- BITXIGINTZA: 6 lanpostu, lehen solairuan.
- COWORKING KREAKTIBOA (diseinua, arkitektura, komunikazioa...): 11 lanpostu, hirugarren solairuan.
Sormen ingurunea
Beste sortzaile batzuekin etengabeko harremana duen lankidetza-espazioa.
ANNE GAGO
Anne Gajatek moda-diseinatzaile buruzko ikasketak egin zituen ESDiko eskolan (Sabadell, Bartzelona) eta Ion Fiz diseinatzailearekin ikasteko aukera izan zuen Sodupen (Bilbo). Gradua amaitu ondoren, Donostiako AEG moda-eskolan espezializatzen jarraitu zuen eta Donostiako hainbat tailerretan aritu zen patronista lanetan.
Ehungintzaren munduarekiko xehetasun txikiekiko obsesioak bultzatuta, ANNE GAGO marka sortu du. Diseinu zainduak, dotoreak eta gaur egungoak, kalitatezko ehunetan eginak eta eskuz bordatuak.
Gaur egun Errenteriako Habian! inkubagailuan dago bere proiektua garatzen.
Jaizki Bakaikoa
Jaizki Bakaikoa Larrea 1979ko apirilaren 28an jaio zen Antzuolan (Gipuzkoa), industria- eta landa-inguruneko zonaldea, kooperatibetan tradizio handikoa, Euskal Herriko ehungintza-gremioaren sorlekua, bertakoa izanik bere familia, Kalitate handiko kotoi bat egiten zuten bertan, bere sorkuntzetan erabiltzen duen tonalitate urdin bereziarekin (Bergara urdina).
Bere amandriaren baserrian hazi zen, non familiako emakume guztiek josten zuten eta josteko makinaren pedalei nola eragiten zioten ikusten zuen, gustu bereziz jantziak sortuz. Giro horrek Jaizkiren bokazioa bultzatu zuen. Izan ere, 25 urtetik gorako ibilbidea egin zuen estilismoaren munduan, bai Euskadin, bai Londresen, eta, horri esker, duela 12 urte hasi zen jantziak diseinatzen, patroigintzan, moda-diseinuan eta moulagean trebatuta egonik Donostiako AEG zentroan.
Bere ustez, norbait janztea ez da beroki edo apaingarri hutsa, ezin du jantzia eta pertsona bereizi. Horrela, bere asmoa haratago doa, bere pentsaera, bizitzan egoteko modua, bere ideiak, bizitza adieraziz eta transmititzeko eta besteengandik bereizteko modua izanik.
Arreta handia jartzen die tradizio erlijioso eta espiritual ohiturei, jatorriz direnak direla ere, baita inguruko langileek zeramatzaten oihal, kolore eta formei ere.
Inspirazio hori bidaiekin eta irudimenarekin nahastuta, emaitza pertsonala eta, batez ere, denboraz kanpokoa lortzen dute.
Kaisho
Kaisho Elena Ranz Rodriguez-en eskutik jaio zen. Tenerifekoa da Elena, eta Ingurumen Zientzietan lizentziatu zen Alcala de Henareseko Unibertsitatean (Madril), Ingurumen eta Ziurtapen Sistemetan graduondoarekin. Hainbat urtez kanpoko auditore eta hezitzaile gisa lanean aritu ondoren, Biologia eta Geologia irakasteko gaitzen duen bigarren graduondoko bat egin zuen. Haurren munduarekiko, haurren zaintzarekiko, diseinuarekiko eta artearekiko zuen grinak bultzatuta, irakasle izan ondoren eta amatasunaren hasieran, erabaki zuen haur txikiak identifikatuta sentituko ziren haur-marka bati forma emateko helburuari ekitea.
Kaisho egile-arroparen marka bat da. Bere diseinuak artearen munduko emakumeek sortu dituzte, jostailuak Montessori filisofiaren atzetik dabiltza eta haurrentzako osagarri guztiak eco-friendly dira. Kaisho nortasun handiko haur sortzaileentzako marka da, baina, era berean, komunitate bat ere bada, espazio kontziente, iraunkor eta moderno bat seme-alaben hazkuntza arduratsuarekin konprometitutako guraso guztientzat, balio artistiko eta pedagogikoa estimatzen dutena, haurren haurtzaroa markatuko duten objektuekin.
KIBŌ moda kontzientea
Ruben Pantiga "Modako argazkigintzan" lizentziaduna da London College of Fashion-en (University of the Arts) 2010ean. Azken hamarkadan, moda, arte eta kultura garaikidearekin lotutako proiektu ugaritan parte hartu du Rubenek. Iraunkortasunaren defendatzaile handia da, eta, gaur egun, #kosturakamikaze proposamenaren bidez, gure gizartean kontsumitzeko moduari buruzko pentsamendu kritikoa sustatu nahi du.
TXATXALA
Maite Anton Mugertza (Ondarroa, 1988)
Txatxala josketa proiektua duela lau urte sortu zen, globalizazioaren aurrean joskintzaren tradizioa bizirik mantentzeko ametsarekin.
Poltsak, motxilak, lepokoak, zorroak... eta egunerokoan ibiltzeko beste hainbat osagarri ekoizten ditugu, etengabe oihalik ederrenak bilatuz, eta ondo egindako lanarekiko maitasunez.
Urteetan zehar, Txatxalak komunitate sendo bat eraiki du eta orain ekoizpen eta salmenta puntu batekin haztea du helburu, lan komunitarioa eta elkar laguntza ardatz.
APh
1993an Haitin jaioa, Ainhoa Ibargurenek Donostiako Bideberri BHI zentroan bitxien diseinuan eta fabrikazioan goi mailako ikasketak egin zituen.
APh izenpean estilo minimalistako piezak sortzen ditu, arkitektura eta arte modernoan inspiratutako pieza bereziekin. Marka honen helburua piezen dotorezia eta berezitasuna bateratzea da, bitxi esklusiboak sortuz.
APH ez da bitxigintzan bakarrik zentratzen, tamaina txikiko eskulturak ere eskaintzen ditu. Pieza hauek espazio bat apaintzeko pentsatutako objektu artistiko bihurtzen dira.
Ainhoak Habian! Inkubagailuko bitxigintzako tailerrean garatzen ditu gaur egun bere lanak eta proiektuak.
Marta Sensorial
Marta Marek-ek hainbat testuratako ehunezko eta materialezko jostailu hezigarriak egiten ditu eskuz, diseinuak Waldorf eta Montessori metodoetan oinarrituta daude.
Egindako jostailuek testurak eta manipulazio-jarduerak eta multi sentsorialak dituzten marrazkiak dituzte, haurrak trebetasun berriak bereganatzen eta esperimentaziotik abiatuta ezagutza berriak deskubritzen laguntzeko. Jolasaren bidezko ikaskuntza sustatzen dute, eta ikasgelan irakatsi eta ikasteko prozesuari laguntzeko estrategia ludikoa da, logika- eta matematika-harremanen garapena sustatzen duen material didaktiko gisa (seriazioa, sekuentzia, sailkapena, etab.). Psikologiako profesionalek, logopedek, fisioterapeutek, zaintzaileek eta zainketa bereziak dituzten haurren irakasleek ere erabil ditzakete.
Gure Fabrika Kreaktibo-tik igaro dira
Hazitegitik pasatu diren sortzaileak
Agara Agirre
Esaten dute istorioz eginda gaudela. Gure baitan bizi diren iraganeko zatiez eginak gaude. Beraiekin bizi gara eta gurekin eramaten ditugu. Agara Agirreren bilduma bakoitza istorio horien zati bat da. Beren istorioak dira, baina, aldi berean, gure nortasuna eraikitzen duten historia kolektiboak dira. Bitxigintzako pieza bakoitzak aldi berean pertsonalak eta unibertsalak diren esperientzia eta emozio horiek harrapatzen saiatzen da. Bilduma bakoitza bertan bakarrik ulertzen den mundu txiki bat da. Estetika eta materialak batetik bestera aldatzen dira, istorio bakoitzaren esentzia bilatuz. Pieza bakarrak dira, banan-banan eta kontu handiz sortutakoak. Gutaz hitz egiten duten piezak.
Prozesua
Bitxigintzako pieza bakoitza eskuz egina dago Agara Agirreren tailerrean. Pieza bakoitza sortzeko teknika tradizionalak erabiltzen dira, mimo eta pazientzia handiarekin batera. Planetarekin eta bertan bizi diren eta biziko direnekin dugun konpromisoagatik, gure prozesua ahalik eta etikoena eta jasangarriena izan dadin lan egiten dugu. Horregatik, gertuko hornitzaileekin lan egin eta ahalik eta material jasangarrienak erabiltzen ditugu.
Mirokutana
MIROKUTANA 2016an sortu zen, eta bere ekoizpenen oinarri den filosofiak hiru oinarri ditu: kultura, lankidetza eta gizarte-kontzientzia. Ekoiztetxeak zinemarako, telebistarako eta publizitaterako lanak biltzen ditu.
2017an, Eusko Jaurlaritzaren laguntzarekin egindako "Lisbeth" film laburra aurkeztu zuten, eta "Bihar dok 13" lehen film luze dokumentala garatzen hasi ziren; azkenean, Donostiako Zinemaldian estreinatu zuten, Rec Grabaketa Estudioarekin koprodukzioan.
2018an eta 2019an "Emarri" eta "Mirokutana" film laburrak ekoizten dituzte, biak ere Eusko Jaurlaritzaren laguntzarekin eta ezaugarri duten munduaren ikuspegiarekin bat etorriz.
El sonido Del Crack proiektuak Donostiako Zinemaldiko dokumentalen koprodukzio foroan parte hartzen du eta bertan Threeline saria jasotzen du. Aurten, "Fuego al Hielo" dokumentalarekin itzuliko dira. Bere hirugarren luzemetrai dokumentala eta kanpoko zuzendari batekin elkarlanean egindako lehena.
Laura Aguilar
Laura Aguilar-Arte eta bitxintza- izaera artistikoa duten artisau-proiektuen multzoa da, eta, gehienak, ondo bereizitako hiru diziplinatan banatzen dira: pintura, bitxigintza eta argazkia.
Hiru diziplina horiek lotzen dituen haria, batez ere, lanek duten diskurtso artistikoa da, memoriari, jendea bizi den lekuari eta ibilbideari buruz hitz egiten baitute. Gainera, material organikoetatik edo naturan eta geometrian inspiratutako piezen itxura zakarra, ia amaitu gabea, oso estilo pertsonaleko proiektua da, "Eskuz egindako" parametroen barruan.
Sharpa Marketing
Madrilgo hainbat agentzia ezberdinetatik pasa eta zenbait proiektutan lan egin ostean, 2016an etxera bueltatu eta Sharpa sortu genuen. Online Marketin agentzia honek, enpresei beren helburu estrategikoak lortzen laguntzeko eta bide horretan aholku emateko xedea du. Eroso sentitzen gara bai enpresa txikiei marketin digitalean lehen urratsak egiten laguntzen, baita marka handien ondoan haien presentzia eta emaitzak garatzen eta optimizatzen laguntzen ere.
ONDARE
OnDare Arkitektoek arkitektura eta teknologia batzen dituzte, kasu honetan errealitate birtuala promotoreei eta higiezinen agentziei beren proiektuak saltzen laguntzeko. Espazioetan erabat murgilduz, etxebizitza berrietan birtualki nabigatzeko aukera ematen dute, bigarren eskuko pisuetarako erreforma birtualak, eta erreforma birtuala nola aplikatu erakusten dute, azkarrago eta preziorik onenean saltzeko.
OnDare, errealitate birtualaren/tour birtualaren teknologia ezartzeari esker, bezero potentzialekin planoan bakarrik lan egiteak zekarren arazoari irtenbidea eman diote.
Plano batetik eta irudi batzuetatik abiatuta, eraberritu beharreko etxebizitzak azkarrago saltzen laguntzen die higiezinen agentziei eta promotoreei, birtualki edo oraindik eraiki gabeko etxebizitzak eraberrituz eta errealitate birtualaren/tour birtualaren bidez bistaratzea ahalbidetuz.
FRANGOAK
1989.urtean jaioak biak eta Errenterian eskolakide izandakoak. Ez genuen elkar ikusi 2010era arte, Andoaingo Zinema Eskolan elkartu ginenean. Ikus-entzunezkoen munduarekiko dugun grina sendotu egin zen FRANGOAK Audiovisual ezizenarekin indarrak batu eta gure lehen film laburrak egiten hasi ginenean.
Hobetzeko prestakuntza-gosez, sektorean espezializatutako ikastaroak egin genituen, eta zinemako eta telebistako proiektuetan teknikari gisa hasi ginen lanean. 2017az geroztik, gure proiektu pertsonalak lehenesten ditugu, bai publizitatean, bai fikzioan, sagu-buru izateko pentsamoldearekin lehoi-buru baino lehen. Hori dela eta, 2019an MIROKUTANArekin lankidetzan hasi ginen, eta han aurkitu genituen planteamendu hori gauzatzeko behar ziren indarrak.
Shandra Martinez Caballero
RecreaKult kultura-sektorean ekonomia zirkularra sustatzera bideratutako ekintzailetza-proiektua da.
Shandra Martínez kultur kudeatzaile eta artistak asmatuta, proiektua bi lan-ildoren bidez garatzen da: (1) ikerketa; eta (2) ekonomia zirkularrak sustatutako praktiken eta aukeren inguruan, kulturaren sektorean eta haren jarduera artistiko-kulturalean.
Azterketa eta ikerketa hori funtsezkoa eta beharrezkoa da prozesu artistiko-kulturalak hobetzeko tresna berriak ezartzeko, bai eta kultura-sektorean ekoizpen eta kontsumo arduratsuak egiten eta enplegua sortzen laguntzeko ere.
Idoia Lizeaga
Artea eta artisautza naturarekiko maitasuna adierazteko modu bat dira.
Bokazio hori hiru arlotan hedatzen da.
Bitxigintza garaikidea (ehungintza, bitxigintza mekanikoa eta bitxigintza organikoa). Prozesuak eta mezuak berebiziko garrantzia duten diseinuak.
Lore artea. Espazio publiko handiak eta establezimendu pribatuak apaintzeko proiektuak. Publizitaterako eta ekitaldietarako lore-bitxigintzako lanetan ere espezializatuta dago.
Prestakuntza. Ikastaroak eta tailerrak antolatzea, bai maila profesionalean, bai zaleentzat. Lore-arteari, bitxigintzari eta beste tailer hibrido batzuei buruzko gaiak, sormen-teknikak eta -prozesuak partekatu nahi dituztenak.